Friday, May 22, 2009

Ku numpang boleh sik??

aritok ku numpang gembira.. over numpang leh sik?

cerita hal kawan ku tek.. 2 rang dara adik beradik yang sik lamak gik menamatkan zaman daranya..

tadik ku bertemu ngan si kakak.. nanyak bila tek adiknya.. duhal tek lusak.. tapi sik nyeruk coz majlis sama dirik secara kecil-kecilan ajak dolok.. kelak mun ada rejeki baruk molah nok grand2 wedding of the year..

ku tanyak lah ngan sapa.. urang kampong ney lakinya tek.. ney tauk kenal..

kakak: urang perancis..

aku: haha.. biar betol..

kakak: awwokk.. urang paris..

hati kecil ku: paris?? wow! PARIS!!..
sambil mejin sidak sekeluarga di mbak penganten laki melancong ke paris.. semestinya muka aku ada nyelit sama nak..

aku: aihh.. sine ngoleh?

kakak: dalam internet..

aku: biar benar..

kakak: awokkk.. pegi kitak asianeuro..

aku dan kakak: bokbek bok bek blabla..

kakak dan aku: bla bla bokbek bokbek wahahaha..

kakak: kamek ngan urang perancis juak bah..

aku: menar?? aihh best ehh..

kakak: kamek ujong bulan depan..

aku: aih rindok ati..

aku: tapi benar kah? takut kelak sendiket njual urang.. dunia kinek tok bukan dapat cayak gilak..

kakak: ya lah.. tapi.. sik eh.. mudahan jak benar..

aku: ya lah.. mun nya benar, bagus.. jangan nok pelek2 udah lah..

hati kecik ku: ya Allah.. mudahan jak benar2, nok bagus.. jangan nok pelek2 udah lah.. lindungi lah nya duak tok..

aku: untongg kitak duak.. ku mok juak.. cemni tukkk?..

.
.
p/s: nok mata biru rambut blonde kaki sexy wow.. cemni tukkkk??.. ehehehehe..
p/s: alu lah ada urang ngecek asianeuro ya nakk..
.

20 comments:

Alin' said...

wahh. ada nemu orang perancis tek? huhuhu... local jak kmk tukkkk...

f.i.e.z.a said...

kazen kmk dah d manchester kinektok ngepong can internetnya.dah d padah macam2 still mok uak pegi.dah nya mpuan.tawakal ajaklaaa..
mek pun suka omputeh tp mun jd laki, mek mok org local, org kch =)
ktk kedak nieza juak, suka org bmata biru.hehhe

zara said...

mudahan jak benar.

ktk mok org mata biru? ada kedey cermin mata debah opis kmk tok..kelak kmk diat ney tauk ada org bermata biru :p

Khairul Antasha said...

yerrr... kmk mok juak..hehehe

n i e z a said...

x perlu gilak asianeuro, mun nasib bagus chat dari ym ada oleh juak bah. ;)
fieza, suka ngn org mata biru tp mok settle down ngan nak mata coklet. :)

kuku.gadong said...

nan ado ku minat remputeh. urang melayu juak kacak di mata.......

eMBuN_mALaM said...

Ehemmm... kmk ada juak... kmk dpt org Itallian ko... tp dlm chat jk... eeee... nya mok spon kmk gie Masquerade Party d Spain gk ya... apakah...? sampei sinun alu apa cita kmk... lol...

dukunlintah plk said...

alin..
roti perancis ada.. french fries, french toast, french bean huhu..

fieza..
wow ngan kazen ktk.. nang ku salute sidak berani bencher kedak tok..

zara..
biru konteklens?.. biru lebam??.. hehe..

khairul..
kitak sik leh.. dah ada urg ngempun.. manas nya klk..

nieza..
mata biru, mata cekelet.. semua boleh.. jgn mata duitan dah lah ehehe..

kukugadong..
ya lah sik ku medo.. urang melayu nang kacak2 hehehehe..

embun..
ktk sik mok suroh nya spon aku jak ekeke..

eMBuN_mALaM said...

ahahahaaaaaaa... lak kmk mdh...

CAHAYA said...

Contactlens kaler biru banyak dipasaran. Takyah susah2 nak cari orang perancis. Haha.

Felicia F. Ramzi said...

kamek ada koh lecturer dari Lyon dolok, salu ngeceng..tapi kamek tok nang lurus bendul, mun nya ajak minum, kamek angkut geng kelas "jom, mr stephen nak belanja minum"..eheh dah nya balit france bok nya meluah perasaan.. adeh.. i only like one thing about him, nya Skaterboi..eheh

Su iJamm said...

mun nk bemata biru, ada di umah ku tuk 2 ikok pusak siam. Sikok ariya dah ilang.

kenyang kak makan laksa swak piot eh said...

hahaha tetak jak lah aku. wpun ku sik kenal nya duak beradik ya tek, ku doa juak mudahan berlaku yang bait-bait jak adonyo. jeman kinek tok boh kata urang negeri peranchis paris milan london, urang kita mpun pun, mun sik betul temu, lalu lahhhhhhh. eh na'uzubillah. choiiiiiiiii

dukunlintah plk said...

embun agik..
padah, jgn sik padah..

cahaya..
suka yang ori.. tak nak hot n spicy ;p

felicia..
nang untong lah jadi geng kelas kitak owh..

suijamm..
sikok dah ilang pa nya merajuk kenak pesit telinga setegal ngaco rumah panjang nakk..

kenyang kak makan kaktok berak..
bah.. ko gik ncarik juak di perancis nun.. ada kei ku abas klk.. ncarik nok kaya kit dpt nulong spon tiket pakei ku pengilan di sinun ekeke..

asma said...

ki, mcm ne ko nak dgn org puteh..keluar duak2 pun sikpat..orang puteh ne mok camyaaaa, nya mesti maok kuar dating lokk..kompem ko fail..hahaha

dukunlintah plk said...

asma..
remputeh muslimah sejati mesti ada nak.. nok kwn ku si adik tek remputeh mix arab..

kirana said...

Apa nok direbut nikah ngan omputeh tok? Mentang2 la bakal laki Kirana urang Melayu pekat! Nang molah cerita nar juak eh!

Utamakan produk tempatan lah! Wakakakakaka....

kenyang said...

hahahaha Ma, berik aku limak!!!

asma said...

jah mena sik padah ku?!?hahahahahah

dukunlintah plk said...

kirana..
sekadar pakei cerita bah.. utamakan barangan tempatan.. pastikan yang ori!!!

kenyang & asma..
aoklahhhhh..